Monday, June 30, 2014

siapa yang perlu ada takaful

Sebenarnya, semua orang perlu ada takaful. Tetapi, kita ikut keutamaan dan keadaan kewangan kita. Yang paling penting untuk ada pelan takaful adalah ketua keluarga. Alasan di sini kerana ketua keluarga yang bertanggungjawab menyara keluarga. Jika ada musibah yang menimpa dirinya, bukan setakat dirinya yang terganggu tetapi satu keluarga.
Namun, jika tanggungan kita pun kita sediakan polisi takaful, ia lebih baik. Di sini, sekurang kurangnya kita sudah sediakan satu pelindingan dan simpanan untuknya. Contohnya anak kita, bila ada polisi takaful sekurang kurangnya ada satu simpanan khusus jika dia ingin menyambung pelajaran nanti.

Bagi wanita pula, tidak bermakna jika suami sudah ada pelan takaful maka kita tak perlu ada. Kalau boleh, sediakan juga satu akaun takaful untuk diri sendiri. Sekurang kurangnya, takaful atas nama sendiri dapat menjadi back up atau menampung keperluan lain dan untuk musibah atas diri kita jika terjadi.
Untuk anak-anak, jika mampu, biarlah ada seorang satu pelan, Ini sebagai satu simpanan jika satu hari nanti mereka dapat menyambung pelajaran, kita sudah ada persediaan untuknya.

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut, amaun perlindungan, pampasan dan simpanan yang anda terima berdasarkan komitmen bulanan anda ke takaful, anda boleh mohon quotation percuma dari saya

Nama ejen: Wan Nazihah
Contact: 012 6899281

No comments:

Post a Comment