Sunday, July 13, 2014

Dana untuk anak, di mana kita sepuluh tahun lagi?

 Bagi ibubapa, pasti kita mahu yang terbaik untuk anak kita. Sudah dihantar ke sekolah, kita hantar juga ke kelas tuisyen/kelas agama. Jika ditanya kenapa, ya pasti kerana mahu mereka belajar hingga ke peringkat tertinggi, jika boleh.

Tapi terfikir tak, sementara untuk mereka berdikari, apa yang akan terjadi 10-20 tahun lagi. Buat masa sekarang, ya kita masih mampu untuk tanggung anak anak kita. Tapi, untuk jangka masa panjang, kita sendiri tidak tahu apa akan terjadi pada kita.

Contohnya, 10 tahun lagi, bila anak kita dapat tawaran sambung belajar, adakah kita mempunyai dana khas yang cukup untuknya? Sayang, jika anak anak mendapat tempat tetapi tersekat dek kekangan kewangan.  

Itu biasa yang akan terjadi. Kadang kadang terjadi juga di luar jangkaan, kita alami masalah seperti kemalangan atau sakit teruk. Ya, keadaan ini memberi kesan kepada anak. 

ok, tak salah simpan dalam tabungan biasa. Tapi, ada beza antara tabungan biasa dengan tabungan khas di Takaful. Untuk senang difahami, rujuk sahaja lakaran di bawah

(sumber: takaful awareness through cartoon)

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut, amaun perlindungan, pampasan dan simpanan yang anda terima berdasarkan komitmen bulanan anda ke takaful, anda boleh mohon quotation percuma dari saya

Nama ejen: Wan Nazihah
Contact: 012 6899281

No comments:

Post a Comment